Розвал-сходження на автомобілі ВАЗ 2101-2107

Розвал-сходження на автомобілі ВАЗ 2101-2107

Розвал-сходження — важлива характеристика автомобіля. При неправильному сходження машина втрачає в потужності, підвищується витрата палива і прискорюється загальний знос шин. Якщо ж неправильно виставлений розвал, то знижується керованість автомобілем, його починає «тягнути» в сторону, а шини зношуються дуже швидко, причому тільки з одного борту. Перевірити розвал-сходження ВАЗ 2101-2107 можна самостійно без будь-яких особливих пристосувань. Сходження можна відрегулювати самому. Щоб зробити розвал, потрібно звертатися в спеціалізоване СТО.

Що таке розвал і сходження?

Розвал це відхилення осі повороту передніх коліс від вертикалі. Допустимі значення цього відхилення — 0,5 градуса. Якщо розвал більше цього значення, то навантаження на колесо розподіляється нерівномірно, а на одну з його сторін.

Сходження — це кут між парою протилежних коліс. Ще його можна охарактеризувати як кут відхилення поздовжньої площини осі колеса від поздовжньої осі автомобіля. Максимально припустиме відхилення від норми — 0,5 градуса.

Як перевірити розвал-сходження?

В першу чергу потрібно перевірити тиск в шинах — воно повинно бути однаковим у кожної пари коліс. Перевіряти розвал-сходження можна на ненавантаженому автомобілі, але при цьому може бути невелика похибка у вимірах. Кермо має бути встановлений рівно і всі колеса повинні дивитися паралельно поздовжньої осі автомобіля.

Для того щоб перевірити розвал потрібно тонка нитка з вантажем, яку потрібно використовувати як схил. Зміцнюємо нитку на крилі таким чином, щоб вона розташовувалася точно навпроти середини колеса. Потім потрібно виміряти відстань між ниткою і верхньою і нижньою частинами диска. Якщо різниця в отриманих відстанях становить 3 мм, то це відповідає відхиленню від вертикалі в 0,5 градуса. Якщо різниця становить більше 3 мм, слід звернутися в спеціалізоване СТО та зробити розвал.

Перевірити сходження дещо складніше. Для цього знадобиться тонка нитка з металевим гачком зробленим таким чином, щоб його можна було зачепити за передню частину переднього колеса. На інший кінець нитки потрібно приладнати такий же гачок, щоб його можна було надіти на задню частину заднього колеса.Нитка повинна бути натягнута таким чином, щоб вона проходила навпроти центру колеса. Під нитка на задній частині задньої шини потрібно покласти невеликий брусок товщиною 22 мм. При цьому нитка на передньому колесі повинна стосуватися обох сторін шини — задній і передній. Потім замість бруска покласти інший, завтовшки 28 мм. Нитка на задньому колесі не повинна стосуватися передньої частини шини. Якщо все відбувається таким чином, то сходження виставлено в межах норми.

Як відрегулювати сходження?

Для того щоб відрегулювати сходження на ВАЗ 2101-2107, найкраще заїхати на оглядову яму. Зовнішня рульова тяга закріплена за допомогою муфти, яка тримається на двох хомутах. Необхідно послабити хомути і прокрутити муфту за допомогою газового ключа в потрібному напрямку. Таким чином ми змістимо рульову тягу щодо рульового наконечника і трохи повернемо колесо. Тепер потрібно знову перевірити дотик шини ниткою в двох положеннях (підперті брусками різної товщини). Якщо з 22-мм бруском нитка стосується двох сторін шини, а з 28-мм бруском — немає, то сходження виставлено правильно і можна затягувати хомути. Якщо цього не відбувається — повторюємо процедуру з муфтою і добиваємося потрібного результату.

Наостанок хочеться сказати, що розвал-сходження потрібно перевіряти періодично, а особливо після робіт з ходовою частиною. При цьому потрібно пам'ятати, що кожен раз, коли регулюється розвал, необхідно регулювати сходження. Тому не варто робити сходження, якщо розвал має занадто великий кут.

Відео регулювання розвалу-сходження